Pitchbooks, Bidbooks en Proposals

Pitchbooks, Bidbooks en Proposals zijn documenten die bedrijven gebruiken om hun ideeën, producten, of diensten aan potentiële klanten of investeerders te presenteren. PowerPoint is een mooi hulpmiddel voor het maken van deze documenten (veel mensen weten niet dat dit ook in PowerPoint kan) omdat het gemakkelijk te gebruiken is en een breed scala aan grafische mogelijkheden biedt. Zeker als hiervoor een goed template als basis aan ten grondslag ligt. Hieronder worden de stappen verteld die worden gevolgd om een ​​Pitch book, Bid book of Proposal te maken met PowerPoint:

  1. Plan de structuur en inhoud van het document. Dit omvat het bepalen van de belangrijkste onderwerpen en de informatie die u wilt opnemen, zoals een samenvatting van het bedrijf, product of dienst, de markt, concurrenten, financiële gegevens en andere belangrijke statistieken.
  2. Verzamel alle benodigde informatie en materialen die u wilt opnemen in het document, zoals afbeeldingen, grafieken, tabellen, diagrammen, enzovoort.
  3. Open PowerPoint en kies een sjabloon (template) dat reeds gemaakt is voor het document dat u gaat maken. Dit zal u helpen bij het maken van een professioneel uitziend document.
  4. Begin met het opmaken van de pagina’s voor uw document. Begin bijvoorbeeld met een titel, gevolgd door een samenvattende pagina (slide), een pagina over uw product of dienst, een marktonderzoek pagina, een concurrentie pagina, een financiële overzichtspagina en andere relevante pagina’s.
  5. Voeg tekst toe aan elke pagina (slide) en gebruik relevante afbeeldingen, grafieken of tabellen om uw boodschap te ondersteunen en visueel aantrekkelijker te maken.
  6. Houd de tekst kort en beknopt, met gebruik van bullet points en slechts enkele woorden. Vermijd te veel tekst op één dia (pagina) en zorg ervoor dat de inhoud goed te lezen is.
  7. Zorg voor consistentie in het ontwerp van uw document. Gebruik bijvoorbeeld dezelfde lettertypen, kleuren, afbeeldingen en lay-out voor elke dia. Maar dit volgt vanzelf door gebruik te maken van een goed ontworpen template. Dit kan ROOPS voor je verzorgen, net als de basispagina’s voor het te maken document.
  8. Voeg ook een inhoudsopgave en een slotpagina toe. Een inhoudsopgave biedt een overzicht van de pagina’s en maakt het gemakkelijker om door het document te navigeren. De slotpagina kan een samenvatting van uw boodschap bevatten, evenals uw contactgegevens en een oproep tot actie (call to action).

Zorg ervoor dat uw document professioneel en gepolijst is. Controleer op fouten in spelling en grammatica en zorg ervoor dat alle afbeeldingen en grafieken correct worden weergegeven.

Exporteer het document naar een PDF-indeling en deel het met uw publiek. Zo kunnen zij het gemakkelijk openen en bekijken zonder dat er wijzigingen in de lay-out optreden. Door deze stappen te volgen, kunt u gemakkelijk zelf en met hulp van ROOPS een professioneel document maken met PowerPoint.

Ook nieuwsbrieven, flyers, posters, banners, social media posts, enzovoort kunnen op basis van een, in PowerPoint gemaakt stramien worden gemaakt. Heel handig om te hebben, zeker bij repeterende werkzaamheden. Zodat je zonder tussenkomst van derden snel kunt schakelen. Binnen de huisstijl. 

Ben jij ook winnend Pitchen?

Wij gaan graag voor je aan de slag. Bel ons via 010-2141734, of stuur ons een berichtje via het onderstaande formulier. Wij nemen dan zo snel mogelijk contact met je op!

Contact